I veckan…

veckans-affarer

…kom det positiva beskedet att Stenas Danmarksterminal flyttar från sin nuvarande plats 2020. Det öppnar upp attraktiv mark och det ska bli spännande att se vad som planeras istället.

…läste jag Fast Companys reportage om Ultimate Fighting Championship och dess ägare Dana White, med stor behållning. Även GQ:s artikel om skandalomsusade Anthony Weiner rekommenderas.

…fick jag mitt första nummer av Republikanska föreningens medlemstidning Reform. Jag ser fram emot fler nummer framöver.

…slukade jag New York Magazines utdrag från boken Double Down: Game Change 2012. Jag var tvungen att beställa boken med en gång. Det finns inget annat jag hellre läser om än amerikanska presidentvalskampanjer.

…publicerade The New Yorker en minipodcast om USA:s nationella säkerhetsmyndighet NSA och de uppmärksammade avlyssningsavslöjandena senaste tiden.

…presenterades de fem slutförslagen för den bro som ska ersätta Götaälvbron. Hisingsbron ska den heta och förväntas vara klar 2021.

Kommentera

