I veckan…

veckans-affarer

…läste jag att världen håller på att drabbas av vin-brist. Det låter inte bra. Tidigare i höst har det även rapporterats om en annalkande brist på choklad. Bara inte Red Bull:en börjar ta slut också.

…lyssnade jag ikapp tre avsnitt av Freakonomics-podcasten som jag missat senaste veckorna. Poddarna är alltid välgjorda och intressanta. Två avsnitt man bara inte får missa är det om trots och det om The Cobra Effect. Att hamna bredvid Stephen J Dubner på en middag vore något av en dröm.

…insåg jag att trots det roliga i att spöka ut sig så är bilder Halloween-utklädda människor är lika ospännande som bilder på söta katter.

…var jag tvungen att besöka läkare och kom återigen att tänka på hur urbota dum uppdelningen är mellan vård av tänderna som en gren och vård av resten av kroppen som en annan.

…fortsatte svenska U17-landslaget med ännu en bragdmatch i VM. På tisdag är det dags för semifinal. Som uppladdning inför den matchen återpublicerade jag mitt inlägg om ”Mästerskapslåtarna vi minns”.

Kommentera

