I veckan…

veckans-affarer

…spelades så sista matchen någonsin på Rambergsvallen. Häcken förlorade mot Halmstad men matchresultatet var inte det viktigaste denna kväll. Inramningen var bra med mycket folk. Arrangemanget höll toppklass denna mysiga höstkväll. Jag har själv många fina minnen från Rambergsvallen både som spelare, bollpojke och supporter, från skolans idrottsdagar och friidrottsskola arrangerad av IF Kville. Nog med nostalgi – Rambergsvallen har varit Allsvenskans sämsta arena under många år och det ska bli underbart att Häcken 2015 år kommer ha en hemmaarena värdig 2010-talet.

…hann jag äntligen läsa ikapp de två senaste numren av Fokus. Det är artiklar av kalibern som Torbjörn Nilssons om Moderaternas underbara dagar som gör att jag älskar den tidningen.

…berördes även jag starkt av Cecilia Uddéns intervju med med talesmannen för det egyptiska utrikesministeriet.

…fortsatte det svenska U17-landslaget att imponera genom att spela 3-3 mot favorittippade Nigeria. Häckens Carlos Strandberg gjorde ännu ett kanoninhopp. Vinst mot Japan på måndag?

…nominerades min nybyggda lokala saluhall till ett fint arkitekturpris. Heja Kville Saluhall!

…såg jag äntligen dokumentären Shut Up & Sing. I filmen får man följa hur The Dixie Chicks hanterade kontroverserna efter sångarens Bush-kritiska uttal 2003. En mycket bra film och vilken underbar person Natalie Maines verkar vara.

Kommentera

